NIERZĄDNICA OBNAŻONA
Zapewne każda gospodyni domowa zna z reklam telewizyjnych
firmę Procter and Gamble, producenta takich doskonałości jak
Ariel, Old Spice, Tide, Crest itp. Nie wszyscy jednak znają tego
molocha z drugiej strony, "od kuchni". Obrońcy praw zwierząt jak
i inne podobne im organizacje doskonale wiedzą, że Procter and
Gamble produkując swoje tak wspaniałe produkty, testuje je na
zwierzętach. Każdy z nas zapewne wie jak te testy kończą się dla
tych niewinnych stworzeń. Ludzie, którym nie jest obojętny los
tych zwierząt zaprzestali kupować produkty tej firmy.
Jednak z radością muszę zawiadomić, że do tej nielicznej grupy
dołączyła dość duża rzesza innych osób. Ten gigant mydła i
żywności wydaje w USA rocznie na reklamę telewizyjną 600 mln
dolarów. Obecnie część telewidzów amerykańskich może na ekranach
swoich odbiorników oglądać antyreklamę kawy Folgers. Film
pokazuje jak w trakcie napełniania filiżanki kawą Folgers kawa
zmienia się w krew. Ten szokujący film zniechęcił do picia kawy
Folgers dużą liczbę osób. Ta antyreklama jest elementem kampanii
prowadzonej przez organizację "Sąsiad dla sąsiada", która
oskarża Procter and Gamble o to, że poprzez kupowanie w
Salwadorze ziarna kawowego finansuje wojnę w tym kraju.
Antyreklamę tę udało się wyemitować w Waszyngtonie i Cincinatti
(gdzie Procter and Gamble ma swój zarząd) jak również w Nowym
Orleanie i Kansas City (gdzie znajdują się palarnie kawy tej
firmy). Jak widać "nierządnica", którą bez wątpienia jest
Procter and Gamble, powoli zostaje obdzierana z pięknych szat,
które ją zdobią. Mam nadzieję, że w niedługim czasie te piękne
szaty zostaną zdarte całkowicie i cały świat zobaczy zgniliznę,
która się pod nimi kryje. Proszę wszystkich ludzi, którzy mają
szczere serca i choć trochę kochają przyrodę, a przede wszystkim
zwierzęta -
NIE KUPUJCIE PRODUKTÓW FIRMY PROCTER AND GAMBLE.
(wg Consumer Currents 143/92)
Robert Michalski
9 Maja 5/65, 70-136 Szczecin
Do spisu