Wydawnictwo Zielone Brygady - dobre z natury

UWAGA!!! WYDAWNICTWO I PORTAL NIE PROWADZĄ DZIAŁALNOŚCI OD 2008 ROKU.

15 marca Światowy Dzień Konsumenta - Pokaz filmów (Kraków)

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta Polska Zielona Sieć, Food and Water Watch oraz Kino 18 zapraszają na pokaz filmów pobudzających do konsumenckiej refleksji. Będziecie mieli okazję zapoznać się z kwestiami odpowiedzialnej konsumpcji od zagadnień ferm przemysłowych przez chińskie fabryki odzieżowe po marketingowe techniki perswazji.




DZIŚ SKONSUMUJ ODPOWIEDZIALNIE:





Przystawka: Meatrix (Food&Water Watch)

Danie Główne: Brand New World (reż. Ewan Jones-Morris, Andrzej Wójcik)

Deser: niespodzianka

Kiedy: 15 marca, godz. 20.00

Gdzie: Kino 18 (nad Pauzą), ul. Floriańska 18, Kraków

Więcej informacji: www.ekonsument.pl



*****************************************

Brand New World to odsłaniający cienie społeczeństwa konsumpcyjnego koktajl animacji, ulicznego happeningu i wyjątkowej muzyki w wykonaniu londyńskiego zespołu Cassetteboy. Tę mieszankę dokumentalnych form i stylów, która oparta została na słynnej antyutopii Aldousa Huxley'a „Nowy wspaniały świat”, tworzą między innymi szwedzcy konsumenci, walijskie dzieci oraz pustelnicy z obu stron Kanału La Manche.

Czy żyjemy w huxleyowskim społeczeństwie opartym na manipulacji umysłów, ogłupiającej pop-kulturze oraz nieustającej konsumpcji? Reklama, telewizja, mania zakupów – czy są urzeczywistnieniem proroctw Huxley'a? Brand New World próbuje odpowiedzieć na te pytania i nie zamierza uciec od najtrudniejszego: czy sami autorzy potrafią stworzyć film, który nie będzie kolejną atrakcją ogłupiającą widzów? Bo jeśli ich Brand New World jest sprawnie zrobionym, rozrywkowym dokumentem, to doskonale wpasowuje się w mechanizmy „Nowego wspaniałego świata”, gdzie sztukę rozmieniono na telewizyjne efekty specjalne, zsamplowaną muzykę i garść manipulujących widzem półprawd. Czy autorzy potrafią uniknąć krytyki, którą sami głoszą?

Meatrix to czterominutowa parodia filmu Matrix podejmująca problem rolnictwa przemysłowego. W filmie występują: młody idealistyczny prosiak Leo, który walczy z niezrównoważoną konsumpcja mięsa i mleka i zastanawia się czy jest ‘wybrańcem’; Chickity, działaczka na rzecz farm rodzinnych; oraz Moopheus, odziana w płaszcz krowa ze słabością do zielonych pastwisk.